Condiții generale de vânzare privind mutarea de ultimă oră într-o clasă superioară de zbor
„Air France ”: Societatea Air France, societate anonimă de drept francez, cu sediul social la 45, rue de Paris, F-95747 Roissy CDG Cedex, Franța, înmatriculată la Registrul Comerțului și al Societăților din Bobigny cu numărul 420 495 178.
„Clasa Business”: zonă a aeronavei rezervată clienților care au plătit un tarif „Business”.
„Clasa Economy”: zonă din spatele aeronavei rezervată clienților care au plătit un tarif „Economy”.
„Clasa La Première”: zonă din fața aeronavei rezervată clienților care au plătit un tarif „La Première”.
„Clasa Premium”: zonă a aeronavei situată între clasa Business și clasa Economy, rezervată clienților care au plătit un tarif „Premium”.
„Condiții generale de vânzare” sau „Condiții” sau „Prezentele”: aceste Condiții definesc condițiile de vânzare pentru mutare într-o clasă superioară de zbor plătită.
„Client”: orice persoană fizică care deține un bilet electronic pentru un zbor operat de Air France și dorește să achiziționeze o opțiune de mutare într-o clasă superioară de zbor cu plată de ultimă oră.
„Opțiune (opțiuni) Loc”: posibilitatea oferită Clientului de a rezerva o Opțiune de Loc în condițiile definite în prezentele, cu rezervare în funcție de disponibilitate.
„Segment de zbor”: Zbor Air France operat de o singură aeronavă, cu un singur număr de zbor.
„Mutare într-o clasă superioară de zbor plătită” sau „Opțiune mutare într-o clasă superioară de zbor”: posibilitatea Clientului de a călători într-o clasă de transport superioară celei rezervate inițial și astfel să beneficieze de toate avantajele legate de această nouă clasă de transport. Opțiunea poate fi achiziționată de către un client, în condițiile definite în Prezenta, de la deschiderea procesului de check-in pentru zborul pentru care o au rezervare confirmată. Opțiunea este valabilă pentru segmentul de zbor. Posibilitățile de plată de ultimă oră pentru mutare într-o clasă superioară de zbor pentru zborurile Air France sunt următoarele:
- de la clasa Economy la clasa Premium,
- de la clasa Economy la clasa Business,
- de la clasa Premium la clasa Business,
- de la clasa Business la clasa La Première,
„Zbor Air France”: un zbor lung-curier, zbor mediu-curier sau zbor scurt-curier, cu un număr de zbor Air France, operat de către Air France sau Hop!, care permite achiziționarea de ultimă oră a unei opțiuni de mutare într-o clasă superioară de zbor, cum ar fi:
„Zbor lung-curier”: zbor cu un număr de zbor AF între Franța Franța metropolitană și Asia, Oceania, Africa (excluzând Africa de Nord), America, Orientul Mijlociu, Caraibe sau Oceanul Indian. „Zbor mediu-curier”: zbor cu un număr de zbor AF pe toate liniile intra-europene, între Europa și Africa de Nord (Algeria, Maroc și Tunisia), Turcia, Armenia, Georgia, zboruri intra-Caraibe (Cayenne, Fort-de-France, Pointe-à-Pitre), precum și zborurile Miami-Montreal și Cayenne-Belem, „Zbor scurt-curier”: zbor cu un număr de zbor AF pe toate rutele din Franța metropolitană.
Achiziționând opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor, clientul beneficiază de următoarele servicii:
Servicii la achiziționarea opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor online, la aeroport sau la o agenție de turism AF:
- călătoresc într-o clasă de transport superioară,
- franciză de bagaje* (consultați mai jos),
- acces la salonul de plecare și de sosire acolo unde este cazul, cu excepția cazului de mutare într-o clasă superioară de zbor plătită de la clasă Economy la Premium (copiii și tinerii care călătoresc singuri și beneficiază de serviciul Kids Solo nu pot avea acces în salon),
- masă echivalentă cu cea servită în noua clasă de transport în funcție de disponibilitate,
- SkyPriority,
- Wi-Fi în cazul mutării într-o clasă superioară de zbor, la clasa La Première.
Servicii la achiziționarea opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor la bord:
- Călătorie într-o clasă de transport superioară,
- Fără acces la salon,
- Masă echivalentă cu cea servită în noua clasă de transport în funcție de disponibilitate,
- Wi-Fi în cazul mutării într-o clasă superioară de zbor, la clasa La Première.
*Franciză de bagaje:
În cazul unei călătorii alcătuite dintr-un singur segment de zbor, se aplică politica privind bagajele de cabină și de cală a noii clase. În cazul unei călătorii alcătuite din două segmente sau mai multe de zbor, politica privind bagajele de cabină și de cala a noii clase se aplică dacă și numai dacă mutarea într-o clasă superioară de zbor este plătită pe cel mai lung segment de zbor. (nu se aplică atunci când mutarea într-o clasă superioară de zbor a fost efectuată la bord, în cazul în care călătoria este alcătuită din două segmente de zbor echivalente (două zboruri scurt-curier, două zboruri mediu-curier sau două zboruri lung-curier), politica de bagaje de cabină și de cală care se aplică este cea mai avantajoasă pentru Client.
3.1 - Un client poate achiziționa, în funcție de disponibilitate, o opțiune de mutare într-o clasă superioară de zbor:
- online (site web sau aplicație mobilă), la check-in,
- într-o agenție de turism Air France, la check-in,
- prin intermediul unui centru telefonic Air France, la check-in,
- la anumite automate interactive din aeroporturile în care acest serviciu este disponibil, la check-in,
- la ghișeele de check-in, la anumite escale,
- alături de un agent Air France, la aeroport,
- la bordul aeronavei.
3.2 - Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor este oferită pentru toate zborurile operate de Air France, echipate cu mai multe clase și în funcție de disponibilitate. Cu toate acestea, opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor nu poate fi achiziționată de clienții care:
- necesită un însoțitor medical,
- călătoresc cu un animal de companie în cabină, în cazul unei mutări într-o clasă superioară de zbor plătite pentru clasa Business pentru zborurile lung-curier.
- au efectuat o solicitare pentru locuri speciale: „scaun suplimentar” și loc rezervat pentru anumite bagaje voluminoase și/sau fragile,
- sunt pe lista de așteptare.
3.3 - Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor nu poate fi achiziționată online (site Internet sau aplicație mobilă) pentru clienții care au efectuat solicitări specifice în momentul rezervării, care necesită o verificare prealabilă de către personalul Air France, la aeroport. Aceasta se referă în special la:
- minorii sau copiii care călătoresc neînsoțiți și beneficiază de serviciul Kids Solo,
- clienții care călătoresc cu un copil cu vârsta mai mică de 2 ani,
- clienții care călătoresc cu un animal de companie în cabină sau cu un animal de sprijin emoțional (de exemplu, câine ghid pentru nevăzători) cu excepția unei mutări într-o clasă superioară de zbor plătite pentru clasa Business, pentru zborurile lung-curier.
Clienții care au rezervat în prealabil o masă specială sunt informați la achiziționarea opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor că nu vor putea beneficia de această masă în clasa superioară.
Clienții care au rezervat o Opțiune Loc sunt informați la achiziționarea opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor cu privire la faptul că suma achitată pentru Opțiunea Loc va fi rambursată, la cererea clientului, pe site-ul web Air France.
3.4 - Un client nu poate achiziționa decât o opțiune de mutare într-o clasă superioară de zbor pe un segment de zbor. Cu excepția clienților care au achiziționat o mutare într-o clasă superioară de zbor de la clasa Economy la clasa Premium, care au optat până la urmă pentru clasa Business.
4.1 – Le paiement d'une Option Surclassement peut être effectué en espèces dans toute agence Air France ou à l'aéroport.
4.2 – Le paiement d'une Option Surclassement peut être effectué avec les cartes de paiement acceptées sur les sites web officiels d'Air France, l'application mobile, les centres d'appels et dans toute agence Air France ou à l'aéroport.
4.3 - Le paiement de l'Option Surclassement peut être effectué en utilisant des Miles pour les Clients possédant une carte Flying Blue.
4.4 - Le paiement de l'Option Surclassement au moyen combiné de Miles et d’espèces est réservé exclusivement aux Clients possédant une carte Flying Blue.
5-A Condiții de modificare
5.1 - Air France va depune toate eforturile pentru a respecta schimbarea clasei de călătorie care va avea loc în urma achiziționării opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor în conformitate cu Condițiile. Clientul este informat prin prezenta că Air France poate fi obligată, din motive operaționale legate de cerințele de securitate și/sau de control de securitate, să modifice, inclusiv după îmbarcare, posibilitatea de a utiliza opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor. În acest caz, Air France nu poate fi făcută răspunzătoare, iar clientului care nu a putut beneficia de opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor achiziționată în conformitate cu Condițiile i se va rambursa prețul opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor în conformitate cu termenii definiți la Articolul 6 „Condiții de rambursare” de mai jos.
5.2 - Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor este personală și netransferabilă.
5.3 - Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor este asociată cu un număr de zbor Air France și trebuie utilizată în ziua plecării zborului pentru care Clientul a achiziționat o opțiune de mutare într-o clasă superioară de zbor.
5.4 - Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor achiziționată de un Client nu poate fi modificată sau schimbată decât în cazurile prevăzute la articolul 5.B „Condiții de rambursare”.
5.5 - Clientul care este membru al programului de fidelitate Flying Blue acumulează Mile și XP pe baza clasei inițiale de rezervare. De asemenea, acumulează Mile pentru fiecare euro cheltuit cu opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor pentru zborurile operate de Air France (pentru mai multe informații, accesați site-ul Flying Blue).
5.6 - Clientul care achiziționează opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor poate face acest lucru numai pentru el însuși sau pentru o persoană care l-a autorizat în mod corespunzător să achiziționeze opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor în numele și în contul său, denumit în continuare „Pasager principal”. În acest ultim caz, se consideră că Pasagerul principal a citit și acceptat Prezenta.
5-B – Condiții de rambursare
Clientului care a achiziționat opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor i se va putea rambursa prețul opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor doar în cazurile următoare:
- Zborul pentru care a achiziționat opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor a fost anulat, iar Clientul nu a putut călători.
- Opțiunea de mutare într-o clasă superioară de zbor achiziționată în cele din urmă nu i-a fost alocată de către Air France, caz în care Clientul va fi mutat în clasa sa inițială și prețul opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor va fi rambursat. Clientul nu va avea dreptul la despăgubirea prevăzută de Regulamentul European 261/2004.
- Clientul care deține un bilet Full Flex își anulează zborul.
- Clientul care deține un bilet Full Flex își modifică zborul și mutarea într-o clasă superioară de zbor nu este disponibilă pentru noua sa rezervare.
Air France nu va fi răspunzătoare și nu se va considera că nu și-a îndeplinit obligațiile în cazul neexecutării integrale sau parțiale a serviciilor și beneficiilor acoperite de Prezenta din cauza unui caz de forță majoră, astfel cum este definit sau interpretat de jurisprudența franceză. În acest caz, clientul nu va putea pretinde nicio indemnizație, dobândă sau compensație pentru prejudiciile directe sau indirecte suferite din cauza neprestării serviciilor.
Datele colectate de către Air France în scopul opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor sunt prelucrate în conformitate cu legile și reglementările în vigoare.
Air France își rezervă dreptul de a modifica aceste condiții în orice moment. Achiziționarea opțiunii de mutare într-o clasă superioară de zbor va fi supusă condițiilor de vânzare în vigoare în momentul rezervării, cu excepția cazului în care modificarea este solicitată de lege sau de o autoritate guvernamentală (caz în care modificarea se va aplica și tuturor comenzilor deja plasate).